November 13, 2010

Setelah Seminggu


Hari ini genap seminggu pemergian insan yang tersayang dalam hidupku... MAK.

Luluh hati ini dikala menerima kiriman SMS dari Abah yang masih berada di tanah suci mengenang kehilangan insan yang dicintai..

"Telah seminggu pemergian insan tersayang kita. Namun demikian, sesaat pun ingatan kpdnya tidak luput. Ya Allah, cucurilah rahmat ke atasnya dan himpunkan ke dlm golongan org solehah, Amin."
Received: 01:50:31pm
13-11-2010
From: Abah (Makkah)

Ya Allah, Kau berilah kekuatan kepada Abah untuk meneruskan ibadahnya di sana. Hanya Kau yang maha mengetahui hikmah di sebalik setiap kejadian. Kami adik-beradik di sini dalam usaha memulihkan kekuatan walaupun perit. Mak pergi tak kembali. Kami tak dapat menatap wajah Mak buat kali terakhir sebelum disemadikan. Tapi kami redha.. Mak pergi di tempat yang mulia, itulah yang terbaik. Hanya kenangan yang terus tersemat di hati.


Aidilfitri terakhir bersama Mak. Al-fatihah.

3 komentar:

Anonymous said...

~tears~ semoga ayahwe tabah dkt sane.. semoga arwah makwe di tempatkan dikalangan mereka mereka yg solehah.. amin ya rabbal alamin..

~noor~

.glass hal full. on 20 December, 2010 18:40 said...

Muzai,

Sabar la ye, sesungguhnya Allah lebih menyayangi dia =)
Sorry Fie lambat Ucap Takziah.
Lupa memanjang je =(

..: MuZaiY :.. on 21 December, 2010 08:44 said...

Thanks Fie :)
Insya-Allah kesedihan beransur pulih tapi ingatan pd arwah tetap kuat. Takziah juga atas pemergian MIL yg menyusul slps your FIL. Al-fatihah

 

MzMy Zone Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez